8 smerigste plekken op kantoor

De 8 smerigste plekken op kantoor

Er is onderzoek gedaan naar de meest smerige plekken op kantoor. Geloof ons deze zijn dichterbij dan je denkt en we maken er allemaal gebruik van.

Bent u op de hoogte van de smerigste plekken bij u op kantoor?

Wij hebben de 8 smerigste plekken op kantoor op een rijtje gezet, wij geven niet alleen commentaar maar ook tips die u kunt gebruiken om de hygiëne op deze plekken te waarborgen.

  • Toetsenbord
  • Touch-screen
  • Koffiemok
  • Koptelefoon
  • Pen
  • Koelkast
  • Kraan
  • Toilet
  • Magnetron
  • Printer

Koffiemok
Fijn, een gedeelde kast vol glazen, koffiekopjes en theemokken. Helaas blijken deze kopjes erg vies en ook na het afspoelen met heet water. Wij adviseren daarom gebruik te maken van een eigen mok.

Koptelefoon
Ook is het niet heel hygiënisch om een koptelefoon of oordopjes te delen met collega’s. De meeste koptelefoons zitten onder het zweet, oorsmeer en huidschilfers. Hier ziet u waarschijnlijk niet op te wachten.

Pennen
“Kan ik even je pen lenen?” is een veelgevraagde vraag onder collega’s. Helaas is dit totaal niet hygiënisch. Veel mensen kauwen op hun pen, vaak zonder dat zij zich hier van bewust zijn.

Koelkast
De koelkast blijft een groot probleem op de werkvloer. Druipende tupperware-bakjes, beschimmelde pakken yoghurt en sandwiches waar paddenstoelen groeien; bacteriën vinden het prachtig op kantoor! Thuis bevat een koelkast gemiddeld 7850 bacteriën, maar deze wordt veel minder gebruikt dan de koelkast op kantoor die u met collega’s deelt.

Toilet
Het toilet blijft een ding. Ruim de helft van de Nederlandse werknemers stelt het toiletbezoek liever uit, omdat zij zich ergeren aan de vieze en onfris ruikende toiletten.

Magnetron
Bacteriën ontwikkelen zich goed in warmte en laat de magnetron nu net een warme omgeving zijn. Let vooral op wanneer er gerechten met vlees bereid worden. Als de magnetron daarna niet goed wordt schoongemaakt, kun je hier heel ziek van worden.

ICT reiniging voor het schoonmaken van uw toetsenbord en printer

Een toetsenbord bevat vaak kruimels, zweet, huidcellen en stof, wat een broedplaats voor bacteriën vormt. We gebruiken toetsenborden ongeveer 8 uur per dag. Met de komst van het nieuwe werken en het gebruik van flexplekken wordt apparatuur door meerdere personen gebruikt. Wij raden u daarom aan om uw apparatuur door middel van speciale reiniging te laten schoonmaken. Maar ook de printer is een bron van bacteriën; dit apparaat wordt door enorm veel verschillende personen gebruikt met een gemiddeld aantal aanrakingen van 300 per werkdag. Fusernet ICT services zorgt ervoor dat apparatuur op de juiste wijze wordt gereinigd. Wilt u inzicht in de mate van vervuiling op uw werkplek, vraag dan een gratis hygiëne-meting aan. Door middel van de juiste apparatuur meten wij de aanwezigheid van Adenosine TriPhosphate en bieden wij u de uitslag in een rapport aan.

Interessant artikel? Deel nu op Social Media